Skip to main content
[vc_single_image image=”35744″ img_size=”full” alignment=”right”]

Wij heten Joris van harte welkom! Sinds ruim een maand wordt het HotelloTOP team door Joris als onze Industry Relations Officer ondersteund. Als partner van HotelloTOP heb je hem wellicht al gesproken, want hij is al druk bezig om kennis te maken met het netwerk van HotelloTOP. Bovendien gaat hij vanaf de zomer ook aan de slag met de werving van juryleden voor de EMCup ‘22. Tot slot zal hij ook de markt in gaan voor Europa’s eerste No/Low alcohol event, wat gelanceerd zal worden in 2022.

Met de paplepel ingegoten

Als 10-jarige jongen stond Joris al als “steward” in de afwaskeuken van het horecabedrijf van zijn vader. Hij leerde razendsnel om met een dienblad te lopen, serveerde de drankjes bij familie feesten en zorgde ervoor “dat niemand het waagde om zelf drinken in te schenken”, lachte Joris. Het was dus al snel overduidelijk: Joris ging carrière maken in de gastvrijheidssector. Zo gezegd, zo gedaan en in 1998 studeerde hij af aan Hotel Management School NHL Stenden. 

Als afgestudeerde Hotello heeft Joris voornamelijk in commerciële functies bij het voormalige Starwood gewerkt, gerelateerd aan meetings en events in de VS, België en Spanje. Sinds 2007 heeft Joris ook zijn eigen zaak onder de merknaam HelmsBriscoe, waarmee hij klanten helpt om hun perfecte venue voor meetings en evenementen te vinden in en rond Luxemburg. 

Een echte Hotello

Joris beschrijft zichzelf als “ een Hotello en netwerker pur sang, met een passie voor het enthousiasmeren en samenbrengen van mensen.” Van nature uit groet hij iedereen en praat hij graag met mensen, maakt het hen naar hun zin, en hij “kan het niet uitstaan als er lege glazen op een tafel staan” – een echte Hotello dus. Sterker nog, met zijn ervaring binnen de commerciële sector en het werken in verschillende landen is Joris ook een echt taalgenie;  er is bijna geen taal die hij niet kan spreken. 

Joris’ gedrevenheid 

Voor HotelloTOP is het doel van Joris om zo snel mogelijk weer het niveau van pre-Covid te bereiken qua kwaliteit en vooral deelnemersaantallen. Dat betekent voor hem dat Hotello’s na afloop van het Year Event enthousiast zijn om weer aan de volgende editie deel te nemen. Een andere droom is om de Return on Investment te overtreffen voor de evenementen die worden aangeboden voor Hotello’s. En last but not least, wil Joris continu nieuwe gezichten blijven verwelkomen (naast de harde kern van Hotello’s) tijdens onze evenementen. 

Persoonlijk droomt Joris ervan om na vijf succesvolle HotelloTOP Year Events een rondreis door de ongerepte natuur van Zuidoost-Azië te maken – en ook hun taal toe te voegen aan zijn talen portfolio. Bovendien zou Joris ook nog graag naar Zuid-Afrika reizen. 

En als het tegenzit? 

Als het voor Joris even niet zo loopt als gewenst, dan lost hij dat op in 3 stappen: een nachtje erover slapen, een oppeppend gesprek met zijn lieftallige partner voeren en erin blijven geloven dat het goed komt. Daarnaast denkt hij dan altijd aan de leuke momenten, zoals de laatste Elfstedentocht, waar Joris voor zijn vertrek uit Leeuwarden nog aan mee mocht doen, en stiekem zou hij die mooie ervaring heel graag nog eens meemaken.

Kortom, de man aan de andere eind van de lijn is een gepassioneerde Hotello, taalgenie en iemand die altijd op zoek is naar de volgende uitdaging, zowel voor zichzelf, voor HotelloTOP als voor zijn eigen zaak.